Sunday, August 21, 2011

RaMaDhaN

Pejam celik pejam celik dah nak abis suda puasa. Cepat sangat rasa...dan xperasan pon rupe-rupenye dah empat bulan berlalu hahaaa suda nak abis praktikal pon. Sepanjang tempoh ni, macam-macam benda yang jadi, macam-macam benda yang berlaku. Tapi berjaya jugak aq lalui upenyer...alhamdulillah.

"standing alone"
 Bercerita tentang puasa kan, ape pencapaian terbaik kita ea? Tinggal 10 hari je lagi ramadhan akan pergi tinggalkan kita. Tahun depan xthu lagi akan jumpe atau tak. Kalau tak hargai Ramadhan kali nie, tersangatlah rugi. Kita sememangnya kene bersyukur sebab ape, sebab kita masih diberi peluang untuk bertemu dengan bulan mulia nie.  Pendosa yang masih dapat peluang menjengah ramadhan untuk mencari keampunanNya. Alangkah beruntungnya kita kan.



eheehe bukan ke orang yang berusaha ke arah kebaikan itu sangat di alu-alukan. Even kalau kita ni xdela sebaik mana pun, kalau dalam hati tue ade niat nak berubah, InsyaAllah DIA bukakan jalan. Memang x dinafikan nak berubah ni halangannya banyak. Tapi kan bak kata Hazama "tak mudah tapi xsusah, terserah atas pilihan"....So, kita yang tentukan sama ada nak buat atau tidak. Yang penting buat perubahan tu perubahan kearah benda yang baik bukan kepada perkara-perkara yang tak baik. Apa salahnya kalau kita gunakan baki-baki Ramadhan ni tok kita baiki apa yang kurang. Jadikan Ramadhan kali ni berganda lebih baik dari yang sebelumnya. InsyaAllah...


 "Syukurku pada-Mu Ya Allah atas segala nikmat yang telah kuterima dan nikmat yang akan datang esok, lusa, dan nanti. Nikmatmu yang tak putus-putus merupakan bentuk kasih sayang-Mu Ya Allah. Dan ampunilah segala dosa yang melekat pada diriku ini. Di bulan Ramadhan ini, aku memohon ampunan-Mu…Amin"

No comments:

Post a Comment