Sunday, January 1, 2012

Bakal Imamku

2012 is Coming. Huhui I'm Already 24rd. old enough kot tok pikir to next level in life. By d way Happy New Year guys...ehee

Bakal Imam ek...rasenyer pergi mana-mana skg nie, soalan wajib kuar "Bila hang nak kawen?", "Dah ada calon ker blom neh?". Heh annoying kot kadang-kadang. But normallah kan, bila dah umur bayer-bayer camnie memg da patot kawen dah. Bila tengok kawan-kawan sume da couples, ade gakla rasa nak berkapel tue. Yelah, da namanyer pon fitrah manusia yang mana Allah jadikan kita ni sume berpasangan. Kan?

Tapi bagi aq benda ni sume bukan tentang kapel je. It's more than that, right? Apa yang aq perhatikan, bila berkapel macam-macam benda leh jadi. Aq admitla manusia boleh berubah tapi kalau perubahan tu bawa kepada something worse than before tok ape? Bila kapel da start pandai pegang-pegang tanganlah, naek motor dengan lelaki yang terang-terang bukan muhrim, keluar sampai tengah malam sbb rindu giler punya pasal, sanggup buat ape saje tok bf padahal no need pon sebenarnyer and the worst things yang aq tengok is when talk about dosa pahala, ayat bese kita dengar "Alah, aq bukan buat ape pon. Kuar jalan-jalan je kot" atau "Kalau aq nak buat benda bukan-bukan dah lama aq buat". Inilah yang paling aq takut. Takut jadi kat diri sendiri.  Sebab fitnah tue kat mane-mane je sebenarnya.

I'm not going to point finger tue anybody...xde niat langsung nak pertikaikan. Serious! Aq tahu sebenarnya mereka sedang diuji. Aq plak belum Allah uji dengan ujian yang sebegini. Tapi aq bersyukur bila xberkapel bermakna aq tak perlu nak menambahkan dosa yang sedia ada. Aku Mohon Ya Allah Kau Lindungilah aku.

Member-member selalu tanyer kenapa tak kapel? Jawapan terbaek yang aq boleh bagi adalah "aq bukan nak cari BF tapi aq nak cari SUAMI". Yup! aq nak cari suami yang boleh bimbing aq dan aq nak cari ayah untuk anak-anak aq. Cliche tak cliche la kan...hahaa



Masing-masing ada pendapat sendiri tentang ciri-ciri bakal suami idaman...Sebenarnya aq xdela kisah sangat tentang macam mana ghopenyer bakal suami aq nanti. Janji sejuk mata memandang dah memadai. Lau dapat yang hensem tu kira bonus la kan ahahaa...aq harap bila dia tengok aq dia tak kisah pon sape aq, dan xkesah pon ape yang orang akan cakap pasal aq. Aq nak someone yang sukakan aq kerana peribadi aq bukan hanya paras rupa semata-mata.

Dan yang paling penting, sentiasa jaga hubungan dengan Allah. Solatnye dijage maruah pon dijaga. Besenyer lau soal maruah orang akan point pada perempuan je kan? Tapi bagi aq sebenarnye tak. Lelaki pun sama. Aq nak cari lelaki yang tak suka-suki nak pegang-pegang tangan perempuan yang belum dinikah, tak suka suki nak bawak anak dara orang merata-rata and takkan pakai seluar pendek depan khalayak. ahaaha demand gler...



"Lelaki yang baik untuk perempuan yang baik dan perempuan yang baik untuk lelaki yang baik". Konsepnya senang je macam kita nak exam. Lau nak dapatkan result gempak kenalah usaha tok study smart kan? Untuk dapatkan bakal suami yang baik harusla jadi baik dulu. INSYAALLAH, i will. Walaupun aq bukan yang terbaik tapi i will do my best tok jadi yang terbaik. Amin.

UNTUK Bakal SUAMIKU....
"Dimana pun anda dan bilapun kita akan berjumpa, semoga kita ditemukan dalam keadaan yang baik.  Aq berharap kita akan sama-sama menuju syurga Allah. Kau bimbinglah aq agar bila aq jatuh akan ada yang membangunkanku semula. Aq harap kau akan jadi suami yang baik dan jadi bapa yang baik untuk anak-anak kita kelak. InsyaAllah. Dan jadilah suami yang bertanggungjawab dan jadilah imam yang baik untuk keluarga yang bakal kita bina nanti. Amin...."


Hope to find someone yang sama macam Ayah ehehee....sebab ayah sweet sangat.  Sayang ayah ketat-ketat ^^

No comments:

Post a Comment